W tygodniu bardzo ciężko znaleźć czas na planowanie posiłków. Zwykle to właśnie one idą w odstawkę jeśli nie wyrabiamy się w terminie z naszymi obowiązkami. A przecież to właśnie dzięki pożywieniu mamy energię do działania! W dodatku pożywienie może wręcz pomóc przetrwać trudny okres.

Walkę ze stresem można wspomóc w bardzo prosty sposób. Wystarczy wprowadzić do swojej diety surowe warzywa i owoce. Co czwarta witamina wzmacnia nasze nerwy. Witaminy A, C i E chronią np. przed agresywnymi wiązkami tlenowymi, które atakują komórki mózgowe. Witaminy z grupy B natomiast, które znajdziemy między innymi w fasolach czy orzechach wpływają pozytywnie na obciążenia organizmu i na ogólne samopoczucie.

To Twoja naturalna broń na walkę ze stresem oraz szeregiem innych chorób. Przecież to właśnie medycyna naturalna była na świecie pierwsza! Kiedyś nie leczono się tabletkami i chemią. Kiedyś czarownice zbierały się wokół kociołka i przygotowywały mikstury na różne dolegliwości. Duuuużo później powstały koncerny farmaceutyczne.

Nie wspominam już o tym, że zdrowe odżywianie jest tanie. Surowe warzywa i owoce są wielokrotnie tańsze niż naszpikowanie chemią schabowe na marketowych ladach. FUJ. Odkąd wprowadziłam do swojego jadłospisu surowe warzywa i owoce prawie wcale nie choruję i jestem wulkanem energii.

Aby uczynić Twoje i moje życie łatwiejszym (i zdrowszym) przygotowałam 5 zdrowych, pysznych i szybkich przepisów z mojego domowego menu, które mogą Was zainspirować.

 

 Tęczowe Wrapy

WP_20160125_18_46_49_Pro

Składniki: Surowe warzywa julienne (papryka, marchewka, czerwona kapusta), kiełki fasoli mung, jarmuż, mango, kolendra oraz ugotowany brązowy ryż.
Dressing: mała garść zmielonych orzeszków ziemnych z extra virgin olive oil i limonką.

Składniki wymieszać z dressingiem. Można zjeść z samym ryżem lub zawinąć w tortillę.

 

Ryż z zielonymi warzywami

WP_20160124_13_53_22_Pro

Składniki: Podgotowane brokuły, czarna fasola adzuki z puszki (odsączona i przepłukana), surowe kiełki fasoli mung, połówka awokado, orzechy nerkowca oraz ugotowany brązowy ryż podsmażony z szalotką i portobello.
Dressing:  Extra virgin olive oil z cytryną i dwoma łyżkami pasty tahini.

Składniki wymieszać z dressingiem. Zjeść z uśmiechem na twarzy.

 Sałata rzymska z kaszą jaglaną

WP_20160122_19_24_17_Pro

Składniki: Sałata rzymska, cieciorka ugotowana lub z puszki, surowe kiełki fasoli mung, połówka awokado, pestki dyni, pomidorki koktajlowe, kolendra i ugotowana kasza jaglana.
Dressing: Extra virgin olive oil z cytryną.

Składniki wymieszać z dressingiem. Kaszę jaglaną dodać osobno lub również wymieszać z dressingiem. Zjeść z uśmiechem na twarzy.

 Sałata rzymska z serem cheddar

WP_20160116_21_22_23_Pro

Składniki: Sałata rzymska, połówka awokado, fasola adzuki lub czerwona z puszki, pomidorki koktajlowe, oliwki, starty ser cheddar.
Dressing: Extra virgin olive oil zmiksować z dużą garścią kolendry, sokiem z limonki oraz łyżką octu winnego z czerwonego wina.

Składniki wymieszać z dressingiem. Głodomory mogą dodać kaszę jaglaną lub komosę ryżową.

 

Komosa ryżowa z warzywami

WP_20151031_10_51_36_Rich

Składniki: Ugotowana komosa ryżowa, pomidorki koktajlowe, kolendra
Dressing: Extra virgin olive oil z cytryną.

Składniki wymieszać z dressingiem. Taaadaaa!

 

Dodaj komentarz

19 komentarzy

08/02/16 10:43

Jak ja uwielbiam takie jedzenie <3 i wygląda przecudownie 😀

08/02/16 10:47

Co dziś na lunch? Musi być energia na wieczór 🙂 Tabela wydrukowana?

08/02/16 10:53

Dzisiaj marokanska jajecznica 😀 A tabelka jest ready i czeka 😀 Buziaki!

08/02/16 11:04

<3

08/02/16 15:34

Ja się nie mogę przekonać do avocado :/.Chyba kupię w końcu tą pastę tahini 😉 Sabi o jakiej tabeli piszesz?

08/02/16 17:13

Wczoraj wysłałam na maila tabele z ćwiczeniem na dzisiejsze webinarium. Dostałaś maila?

08/02/16 19:30

Tak dostałam i juz wszystko wiem 🙂

08/02/16 19:51

Do zobaczenia niebawem 🙂

08/02/16 17:47

wystarczy wejść w link, zalogować się i o 20:00 pojawisz się ty? 🙂

08/02/16 18:44

Dokładnie 🙂 I Suzi 🙂

10/02/16 18:21

Dziewczyny jak Wam się sprawdza tabelka ? Bo u mnie słabo :/ Wiem jedno mój układ odpornościowy ma się słabo. Pozdrawiam.

10/02/16 18:29

Czemu słabo? Nie dajesz rady z pierwszym krokiem?

10/02/16 21:48

Chyba jestem juz tym wszystkim znudzona. A infekcje łapię jedną za drugą eh.

10/02/16 22:18

Aniu mimo to próbuj. Takie wypalenie to nieodłączna część ataków. Popraw koronę i do boju

10/02/16 23:50

Sabi koronę poprawiam prawie każdego dnia. Wczoraj coś mi się stało z głosem ale do boju i dzisiaj na szczęście głos odzyskalam.

10/02/16 20:41

Aniu, ja się trochę podratowałam zdrowym jedzeniem i ćwiczeniami – nawet taką łagodna jogą w domu . Tylko codziennie. Może tobie też pomoże …ściskam

10/02/16 23:54

MAGGIE dzięki; ) jogę trochę ćwiczyłam ale mi się to wszystko szybko nudzi. Z jedzeniem staram się ale czasami ulegam małym grzeszkom.

11/02/16 13:02

Ćwiczenia są zbawienne. Najgorsze to ten tyłek ruszyć. Ja mam tak, że jestem nastawiona na zmiany i bardzo tego chcę tylko mam taki chaos w głowie i czasami to kompletnie nie wiem jak to ogarnąć i od czego zacząć zeby wrocic „do ludzi”. Nawet jak chcę usiąść i pomyśleć nad tym to potok myśli mi nie pozwala, no nie mogę okiełznać tej bani czasami.

11/02/16 20:39

Apropo potoku myśli, to ja mam tak kiedy pojawi się jakiś problem – to zaczynam o nim myśleć i rozkładać go na czynniki pierwsze i myślę i myślę i budzę sie 3 godziny później i juz ciało choruje od tych mysli – zazwyczaj oczywiście negatywnych i które zapewne nigdy się nie zdarza. .
Od jakiegoś czasu staram się nabierać dystansu i być bardziej obecna w danej chwili i czasem nawet udaje się zapomniec;)