Czy potrafisz określić swoje nastawienie i rodzaj myśli, jakie akurat są obecne w Twojej głowie?  Jakie uczucia w Tobie wywołują? Przykładowe uczucia to szczęście, smutek, gniew, lęk, wstręt, euforia, ekstaza, zaduma, melancholia, nieśmiałość, panika…Czy któreś z nich aktualnie Ci towarzyszy? Możesz je szczegółowo opisać? Jak się czujesz fizycznie i psychicznie? Uśmiechasz się, skaczesz i masz ochotę śpiewać czy siedzisz nieruchomo ze zwieszoną głową i spiętymi mięśniami?

Twojego nastawienia, choćbyś nie wiem jak się starał, nie da się ukryć. Zarówno tego pozytywnego jak i negatywnego. Ten „dobry dzień”, kiedy absolutnie wszystko Ci się udaje jest właśnie wynikiem nastawienia. To nie żadne abrakadabra. To czysta  reakcja chemiczna w Twoim ciele.

Kiedy myślisz to jednocześnie czujesz i z tego związku rodzi się Twoje nastawienie.  Nastawienie to stan umysłu, który powstał w wyniku tego o czym myślałeś co z kolei przełożyło się na to co czujesz.

Wykup Dostęp Premium i czytaj bez ograniczeń

Odblokuj dostęp premium »

Nielimitowany dostęp do
wszystkich treści na blogu

Koszt 39 pln za miesiąc
(bez umowy na rok)

Dodaj komentarz

 

16 komentarzy

18/04/17 08:10

U mnie herbatka gruszkowa:) za 2 godziny fryzjer:) a jako, że wczoraj przebiegłam pierwszą ” dziewiętnastkę” i przeżyłam:P w nagrodę jedzie do mnie upragniony zegarek do biegania:) yeahhhh:)
Dużooo słonka przesyłam bo pogoda nie rozpieszcza i głowa do góry panikowicze:)

18/04/17 08:15

Nieźle. Kobieta dynamit! Cudowne nastawienie równa się cudowne efekty. Pierwsze chwile z zegarkiem są nieocenione. Same rekordy na wyświetlaczu (lol) A jaki zegarek planujesz zakupić?

18/04/17 09:24

Forerunnera 235 identiko, którego masz – urzekł mnie kolor:))):P

18/04/17 09:54

Ah te baby i kolory 🙂 Ja zamawiałam z Amazon.de – najlepsza cena była.

18/04/17 09:52

U mnie herbatka zielona ekologiczna;) w święta było dużo pozytywnego myślenia i dzisiaj jakby ten wtorek piekniejszy;)
Buziaki!

18/04/17 09:54

Piękne ilości śniegu w Warszawie 🙂 Buziaki

18/04/17 10:25

Święta prawda.

18/04/17 16:05

Dokładnie pozytywne myślenie plus meliska i dzień jest piękniejszy.☺

05/07/17 04:39

A co zrobić kiedy wiem że dana myśl jest toksyczne i jej nie chce, jak zabronić jej się zagniezdzic? Albo jak już się zagniezdzi lub ciągle wraca?

05/07/17 06:59

Ćwiczyć systematycznie z zeszytem panikowicza i ćwiczeniami z bloga (co najmniej godzinkę dziennie).Robiłaś sobie może to ćwiczenie http://niepanikuj.pl/2017/04/26/odkrywanie-swoich-przekonan-cwiczenie/ ? Postaraj się również być aktywna i miej dużo zajęć. Pamiętaj, że Twoje myśli tworzą się z tego czym się otaczasz. Warto zatem otaczać się czymś co lubisz. A co lubisz?

05/07/17 11:54

Tego konkretnego ćwiczenia nie robiłam, chociaż je czytałam i wiem że moje przekonania w wielu kwestiach są błędne. W źle dni mam przeświadczenie że z tego nie wyjdę, chociaż wiem że to wcale nie prawda, że tak podpowiada mi nerwica, ale ciężko wtedy w to uwierzyć, w dobre dni w to wierzę. Mam wiele niepotrzebnych przekonań, że muszę sobie z wieloma rzeczami świetnie radzić, że to że mam nerwice świadczy o mojej słabości, że uratuje mnie jakiś cud itd
Wiem że to wszystko tylko wymyśl umysłu nerwicowe.
Teraz byłam na wakacjach i cały wyjazdy był dobry, wróciłam i znów klapa. Natłok myśli i rozkręcony lek, a nie da się być wiecznie na wakacjach.
Aktywna jestem, codziennie wybieram się na jakieś ćwiczenia, mam zajęcia w domu.
A lubię czytać, zajmować się decoupagem, oglądać filmy, ćwiczyć, nie zawsze sprawia mi to radość ale wiem że to przez nerwice bo wcześniej to uwielbialam.
Jak zmienić przekonania?

05/07/17 16:58

Przekonania najlepiej zmieniać konsekwentym wykonywaniem ćwiczeń. Umysł zajętny nowymi zajęciami, które angażują naszą uwagę radzi sobie świetnie. Podczas rutynowych czynności wydaje Ci się, że nie myślisz, a jednak myślisz. Czy zajęcia, które masz w domu to zajęcia rutynowe? Czyli takie, które już dobrze znasz i wykonujesz automatycznie?

06/07/17 04:51

Większość tak, standard: porządki w domu, gotowanie itd zmieniam tylko aktywność fizyczna

06/07/17 07:02

I tu tkwi problem. Podczas wykonywani czynności rutynowych Twój umysł nadal robi swoje w tle. Zajęcia jakie wykonujesz powinny być nierutynowe, nowe, takie które Ciebie cieszą i pochłaniają Twoją uwagę w 100%. Własnie wtedy Twój umysł ma reset, nie nakręca się i dodatkowo zaczyna wytwarzać nowe połączenia neuronowe z których powstaje pozytywne nastawienie.

06/07/17 09:28

Wiem, zauważyłam jak byłam teraz ma wakacjach, nowe otoczenie, codziennie inne miejsce do zobaczenia itd nie było leku, czasem mały niepokój, ale nie da się być cały czas na wakacjach. Moja praca zawodowa też niestety jest rutynowe, bezstresowo ale też nie ma wyzwań i nowych czynności

07/07/17 07:09

I mamy rozwiązanie zagadki 🙂 Dodaj do swojego grafiku więcej zajęć, które nie są rutynowe 🙂 To jest czas dla Twojego umysłu, kiedy może odpocząć 🙂