Wiele osób zmagających się z atakami paniki nie radzi sobie z robieniem zakupów. Wizja tłumu, sztucznego światła, hałasu i kolejki potrafi skutecznie zniechęcić… Prawda? Sama wiele razy rzucałam koszyk w popłochu i uciekałam do wyjścia. Po kilku takich akcjach postanowiłam robić zakupy tylko w małych sklepach osiedlowych. Musiałam fajnie wyglądać czając się pod witrynką na moment, gdy akurat nie było kolejki. Wbiegałam wtedy szybko do sklepu po jeden produkt, rzucałam kasę na ladę i nawet nie czekałam na resztę 🙂 🙂 🙂 Teraz wydaje się to całkiem zabawne, ale wtedy naprawdę utrudniało normalne funkcjonowanie.

Jak już ogarnęłam jak funkcjonuje lęk, zaczęłam się zastanawiać dlaczego zawsze przychodzi do mnie w danych sytuacjach (między innymi w sklepie) i zaczyna mnie terroryzować. Doszłam do wniosku, że lęk robi to czego uczyłam go przez długi czas. Lęk po prostu kocha powtarzanie schematów. To jest dla niego idealne środowisko do rozwoju. A ja przecież powtarzałam przez długi czas schemat ucieczki za każdym razem, gdy wychodziłam ze swojej strefy komfortu (czyli miejsca, gdzie czułam się bezpiecznie). Gdybym miała zliczyć ile razy uciekłam ze sklepu to wyszło by na to, że ciągle miałam pustą lodówkę.

Potem przyszło mi do głowy, że skoro lęk reaguje na moje rozkazy to nauczę go nowego schematu “JAK SIĘ NIE BAĆ”!

Na początku trochę się bałam stanąć z nim twarzą w twarz w miejscu publicznym. Obawiałam się, że dostanę ataku paniki wśród ludzi i wszyscy będą na mnie patrzeć. Drżałam na myśl, że mogę stracić nad sobą kontrolę, a tłum gapiów uzna mnie za osobę chorą psychicznie. Z pomocą przyszła mi poniższa wizualizacja.

Wiesz, że nie chcesz mieć ataku paniki, ale czy w zasadzie masz sprecyzowane co dokładnie ma się wydarzyć podczas zakupów? Zapewne nie. A skoro nie masz sprecyzowanego schematu działania to Twój umysł będzie korzystał z tego, który zna najlepiej – ucieczki i paniki.

Zadaniem poniższej wizualizacji jest przygotowanie Cię do zmierzenia się z atakiem paniki. Praktykując wizualizację wgrasz sobie schemat działania podczas ataku paniki. To tak jakbyś miał wgraną płytkę z błędnym oprogramowaniem i zastąpił ją nową z prawidłowym. Twoja wizualizacja będzie tym prawidłowym oprogramowaniem. Uruchomisz je, gdy atak paniki zacznie terroryzować Cię w sklepie. A wcześniej oczywiście przećwiczysz tysiące razy w domu.

Gdy dobrze przygotujesz swoją wizualizację Twój umysł nie będzie potrafił rozróżnić czy dany scenariusz odgrywa się tylko w głowie czy w prawdziwym życiu. Dlatego też najlepsi sportowcy na świecie oprócz treningów sprawnościowych mają również zajęcia z psychologami sportu, którzy pomagają im wizualizować sukces i wypracować odpowiednie nastawienie. Prawidłowo wykonana wizualizacja pobudza umysł do produkcji endorfin czyli hormonów odpowiedzialnych za Twoje dobre samopoczucie.

Wykup Dostęp Premium i czytaj bez ograniczeń

Odblokuj dostęp premium »

Nielimitowany dostęp do
wszystkich treści na blogu

Koszt 39 pln za miesiąc
(bez umowy na rok)

Dodaj komentarz

 

17 komentarzy

06/05/17 11:09

Ja Sabi mam trochę inaczej bo wychodząc nie myślę o tym , że dostanę ataku paniki. Raczej tłumaczę sobie, że skoro w domu nie dostałaś to dlaczego w sklepie masz dostać. Ogólnie staram się wyciszyć nie myśleć o tym. Trochę te sklepy ogarnęłam i mam już za sobą kilkadziesiąt długich kolejek ale wiem, że muszę to jeszcze ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć.

06/05/17 11:56

Czy jest dalsza część artykułu po opłaceniu czy to już wszystko? Pytanie do kogoś kto ma wykupiony dostęp do wszystkiego, czy te ćwiczenia na prawdę pomagają? Proszę o szczere odpowiedzi?

06/05/17 12:50

Od 11 kwietnia na blogu jest nowa funkcjonalność – Dostęp Premium. Żeby przeczytać cały artykuł należy go wykupić. Jednak samo wykupienie nie zapewni sukcesu. Sukces zapewni Ci Twoja ciężka praca i zmiana złych nawyków 🙂

06/05/17 19:42

To jest oczywiste, że bez ćwiczeń nie osiągnie się nic. Jeśli zaraz wykupię dostęp za jaki czas będę miała pełny dostęp? w regulaminie napisane jest, że można poprosić o dostęp od razu po opłaceniu.

06/05/17 20:29

Do 15 minut.

06/05/17 13:19

Magda, ja robiłam to ćwiczenie z Sabiną na konsultacjach i bardzo pomaga. Dzięki temu zaczęłam chodzić do sklepu. A nie chodziłam z 3 lata. Byłam z dostawcą internetowym Auchana na Ty.

06/05/17 21:40

Tylko dostępy miesięczne można wykupić czy jest jakaś inna forma?

06/05/17 21:48

Lena, tylko miesięczne narazie.

07/05/17 11:41

Zrobiłam to dzisiaj przed spacerem z psem. Poszłam do parku, następnym razem pójdziemy w alejki gdzieś dalej. W glowie miałam cały czas plan mojego spaceru i konkretnie gdzie mam iść.

09/05/17 06:51

Pani Sabino, Chciałbym Pani podziękować. Wykupiłem dostęp premium i robię systematycznie ćwiczenia od 15 dni. Każdego dnia siadam przed komputer, wchodzę na bloga i 30 minut robię ćwiczenia. Wizualizację mam rozpisaną i noszę cały czas ze sobą. Muszę przyznać, że moje samopoczucie poprawiło się o 100%. No i mogę iść do sklepu (żona się cieszy, że w końcu nie tylko ona będzie robić zakupy). Ostatnio byłem i kupiłem aż 3 produkty. Z każdym razem jest co raz lepiej! Chętnie zobaczyłbym jeszcze jakieś tutoriale Video.

09/05/17 06:53

Super! Brawo! Gratulacje! Witam w świecie bez lęku 🙂

09/05/17 09:52

IGOR jakie dokładnie robisz ćwiczenia ? Bo to które jest tutaj pojawiło się 4 dni temu ; )

09/05/17 10:18

Anno, robię wszystkie które są tu opisane od kwietnia. A Ty które robisz?

22/05/17 10:18

Sabi a te wizualizacje dziennie 3 razy pisać? czy posiłkować się tym co napisałam i tylko czytać to dziennie ? Czy praktykować je?

22/05/17 11:06

Raz napisać i czytać, czytać, czytać Ola.

22/05/17 11:10

a to super mniej roboty:)

22/05/17 16:45

😉