Będziesz szczęśliwy, gdy pokonasz ataki paniki? Czy pokonasz ataki paniki, gdy będziesz szczęśliwy? To w jaki sposób podchodzisz do rozwiązywania problemów ma ogromny w pływ na postęp w leczeniu nerwicy lękowej. Do pokonywania ataków paniki można podejść na dwa sposoby: pasywnie lub aktywnie. Zobacz, które podejście jest skuteczniejsze.

 

👉 Pasywne podejście do leczenia ataków paniki

„Będę szczęśliwy, gdy pokonam ataki paniki”.

Pasywne radzenie sobie z atakami paniki to podejście, podczas którego nie podejmuje się prób radzenia sobie z lękiem lub czeka z rozpoczęciem działania do momentu wystąpienia sprzyjających okoliczności. Człowiek z pasywnym podejściem do życia uważa, że jego życie zależne jest tylko i wyłącznie od losu. Czuje, że nie ma żadnej kontroli nad procesem leczenia nerwicy i oddaje się w ręce wypadków. Przyjmuje postawę pasywną – wyczekuje momentu, gdy los się w końcu do niego uśmiechnie i choroba przeminie. Gdy okoliczności stają się odrobinę bardziej sprzyjające, może faktycznie odczuwać drobną poprawę samopoczucia. Natomiast poprawa nie ma nic wspólnego z leczeniem nerwicy tylko z mniejszą dawką stresu, która w danym momencie życia napływa z zewnątrz. Doskonałym przykładem takiej sytuacji jest lato – długie dni i słoneczna pogoda napawają optymizmem. Zimą zdecydowanie lęk uaktywnia się bardziej.

Wykup Dostęp Premium i czytaj bez ograniczeń

Odblokuj dostęp premium »

Nielimitowany dostęp do
wszystkich treści na blogu

Koszt 39 pln za miesiąc
(bez umowy na rok)

Dodaj komentarz

 

1 komentarz

25/09/17 13:35

Ojjjjj to ja bierna. Dzięki temu blogowi tyyyyyyle błędów widzę 🙂