Skąd mamy wiedzieć jakie są metody obrony swoich granic, skoro nikt nas tego nie uczył? Kiedy ktoś wkracza na nasze terytorium, automatycznie uruchamia się w nas reakcja obronna (każdy z nas ma inną). I co wówczas robimy? Czy potrafimy odróżnić skutecznie metody obrony swoich granic od tych nieskutecznych?

 

Przez lata prowadzenia konsultacji mogę śmiało stwierdzić, że większość osób zmagających się z nerwicą lękową i depresją jest bardzo podatnych na manipulowanie oraz nie ma pojęcia jakie są metody obrony swoich granic.

 

Ogrodzony teren świadczy o tym, że jest czyjąś własnością. Poza terytorium w sensie fizycznym i namacalnym, posiadamy również terytorium w sensie psychologicznym – nasze potrzeby, pragnienia, zasady, poglądy czy oczekiwania. To właściciel terytorium wytycza odpowiedni termin, czas i warunki korzystania z terenu.

 

Poniżej opisane zostały najczęściej stosowane metody obrony swoich granic, które są nieskuteczne. Osobiście stosowałam je bardzo często, gdy zmagałam się z nerwicą. Kompletnie nie zdawałam sobie sprawy, że robię coś źle. Mało tego… wiecznie zastanawiałam się co ze mną jest nie halo 🙂

 

Zapoznaj się z opisem poniższych nieskutecznych metod obrony swoich granic i sprawdź czy przypadkiem ich nie stosujesz lub ktoś nie stosuje ich wobec Ciebie. Jeśli okaże się, że stosujesz poniższe metody to warto, abyś postarał się je wyeliminować oraz wdrożył te skuteczne.

 

Nieskuteczne metody obrony swoich granic

 

<<<< Dalsza część tekstu dostępna jest w ramach Dostępu Premium. Przeczytaj Jak zamówić Dostęp Premium KLIK  Co to jest Dostęp Premium KLIK >>>>

 

Wykup Dostęp Premium i czytaj bez ograniczeń

Odblokuj dostęp premium »

Nielimitowany dostęp do
wszystkich treści na blogu

Koszt 39 pln za miesiąc
(bez umowy na rok)

 

Odpowiedz na „SabinaAnuluj pisanie odpowiedzi

 

7 komentarzy

19/08/18 20:54

Ja mam problem z emocjami. Ostatnio tak często wybucham wiem ze ranie swojego chłopaka ale nie potrafię się opanować. Ciężko mi się rozmawia bo ja nie wiem co czuje. Sabinka jak przywrócić odczuwanie emocji. . Boje się ze juz tak zostane w tej obojętności na wszystko. .

20/08/18 07:29

Hmmm nie znam sytuacji, ale wiem, że jak się czegoś chce to można wszystko. Opanować złość również. Na początek warto odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań 🙂

20/08/18 07:37

A miałaś w tamtym czasie tak ze nic nie czulas? Ze wszystko było Ci obojętne? Czuję tylko źle emocje strach złość i dużo smutku a na pozytywne uczucia musze mocno pracować często się zmuszać do uśmiechu. . Męczy mnie to.

21/08/18 06:59

Twoje samopoczucie i myślenie bierze się z tego czym się otaczasz (w jaki sposób aktywujesz swoje zmysły). Ja byłam emocjonalnym wrakiem, całymi dniami płakałam i nie chciało mi się żyć. I nie ma się co dziwić skoro całymi dniami otaczałam się smutkiem 🙂 Jak tylko zaczęłam żyć to moje samopoczucie zaczęło się poprawiać.

22/08/18 12:57

Jak uwolnić emocje z przeszłości,głównie poczucie smutku,wstydu,np.w szkole ,płakanie do poduszki brak rozmów z rodzicami ,nie zrozumienie.Wiele osób przepracowując to czuje się lepiej mój psycholog nie wie jak to zrobić.Stosuje behawioralno poznawcze nurty,teraz proponuje mi psychodynamiczną.Wiecie na czym polega to uwalnianie?

23/08/18 07:15

Najlepiej napisać list do rodziców o swoich uczuciach podobno, no i przerabiać te emocje u terapeuty – otwierać się na nie , akceptować .

23/08/18 19:38

Maja ja to wszystko przerabiałam i tak naprawdę pomógł mi czas i moje własne przemyślenia. Po prostu zrozumiałam, a właściwe stwierdziłam, że w środku dla samej siebie muszę wybaczyć i tyle. Emocje z przeszłości wypłakałam tak po prostu. Teraz ta przeszłość już mnie nie boli bo tak naprawdę wiem, że nie miałam na nią wpływu. Nie warto do tego wracać i się katować. Psycholog ze mną niby to przepracowała ale tak naprawdę to ja sama z sobą musiałam to wszystko przepracować. Życie mamy przeżyć, a nie zrozumieć. Pewnych spraw choć byśmy chcieli nie zrozumiemy.