Sorry, this entry is only available in Polish.

Leave a Reply

 

47 Comments

Tuesday September 17th, 2019 06:11 PM

W sumie to ja tak sie zastanawiam ,jak to jest. Ja wypoczęta po nadmorskim urlopie, siedze z, dzieckiem trzeci dzien, super jadlam przez urlop rybki i mialam luz od codziennosci.A dzis czytam dziecku bajke w dzien i trach pochylilam sie nie.tak i mega zjazd ,jakby wstrzas od kregoslupa i mysl ,ze zemdleje.No ale bylam w domu.wiec ok.
W sumie wszystko wiem,nie nalezy sie bac , ale jak czuje ,ze odplywam to i tak sie boje.
Wiem,ze to kregoslup sZyjny ,bo mam skrzywienie a jak kiedya spontanicznie pokazalam dziecku przewrot w przod ,tez mialam chwilowe zacmienie i mysle ,fajnie co zrobie jak calkiem zemdlej i dziecko sie wprzestraszy? A z drugiej strony ,nawet jak corka miala poltora roku i karmilam ja w nocy co dwie godziny ,a potem o 6 wyjezdzalam na szkolenie ,mialam ogromny kryzys ,zawroty głowy i kilka dni po sKoleniu cwiczylam gwiazdy itp.
Moze to to,ze na urlopie chodziliśmy po kilka ,moze kilkanascie kilometrow ddziennie ,a teraz kilka dni w domu?
Wiem,ze inni tez miewaja zawroty w sponatanicznych cwiczeniach ,i sobie tlumacze ,ze nie moge dac sie lękowi ,bo to smieszne,to meczy mnie ,ze te rzeczy fizyczne mieszaja sie z emocjonalnymi i czlowiek sie zamartwia.
No i mialam czesto nogi jak z waty ,to mnie ogromnie irytuje.
No i to ,ze nerwus ze mnie i wygladam na przestraszona ,ale ja tak zawsze wygladalam😂😂.
Tak sie dzis wyzalilam, w gorszy dzien.
Pozdrawiam wszystkich walczacych.A propos podobno nerwicowcy sprawdziliby sie na wojnie i byliby bohaterscy, bo na codzien staczaja swoje boje.Tak pisal jakis profesor a wyczytalam to w Charakterach.

Wednesday September 18th, 2019 10:36 AM

Po prostu za bardzo skupiasz się na sensacjach związanych z ciałem i przez to niepotrzebnie nakręcasz poziom adrenaliny 🙂
Trzymaj się cieplutko i postaraj nie skupiać na tym co boli, strzyka, skacze, przeskakuje, kręci i nęci 🙂

Thursday September 19th, 2019 06:44 AM

Cześć dziewczyny, mi też się ciągle kręci w głowie i mam miękkie nogi. Zapisałam się na fitness i chodzę 3/4 razy w tygodniu. 3 razy mam kardio i jeden raz zdrowy kręgosłup. Po zajęciach jestem mokra, padam. Ale mimo to głowa nie odpuszcza…. i nogi też….

Thursday September 19th, 2019 09:52 PM

Bo nie można skupiać się tylko na aktywności fizycznej – to jest dodatek, który daje wytchnienie ciału . Dusze trzeba leczyć 😉

Friday September 20th, 2019 09:44 AM

Hej, Dziewczyny. Ja też jestem w tej chwili na urlopie. I właśnie widzę,że nie umiem się zrelaksować do końca. Wiecznie spięta. Rano budzę się z bólem pleców i nóg, hiperwentylacja w stresujących sytuacjach.. gdy dla relaksu chce iść na dłuższy spacer do zaczyna mi się kręcić w głowie. Nie wiem czy od dotlenienia.. czy od nerwicy. Wczoraj zamiast relaksować się zaczęłam myśleć ” niestety ” o tym jak wyrwać zęba u dentysty ? Rośnie mi 8-smka. Czuje ja. Ale nie boli. I jak wyrwać bez strachu ? Boje sie,że jak znieczulenie mi dentysta da to mi to osłabi serce i umrę.. moje myśli czasem są mega dziwne. Już mecze się od dłuższego czasu z tym zębem. Ale w końcu chce znaleźć ta moc w sobie i iść.. i to zrobić i mieć za sobą. Wyrywalyscie może żeby mając ataki paniki ? Z czarnymi myślami? Rok temu.. byłam u dentysty. Powiedział,że trzeba wyrwać bo krzywo rosnie w stronę policzka. Trochę go już jest. I miałam taki moment,że już chciałam żeby wyrwał. Ale go Asystentka powstrzymała.. bo byłam cała spocona. I się zapytała czy mi coś dolega ? Mówię,że to że stresu.. i powiedziała do mojego Dentysty.. żeby nie wyrywał. Ten odpuścił.. i tak chodzę z tym zebem..;(

Sunday September 29th, 2019 10:09 AM

Ja mialam wyrywana 8mke we wtorek, musialam miec tez nacinane i szyte dziaslo. Zabieg jak zabieg, jesli musisz, to zrob. Ja jej nie ruszalam dopoki nie zaczela mi dolegac, nikt nie lubi miec wyrywanych zebow 🙂

Saturday September 21st, 2019 12:43 PM

Hej, Sabi czemu gina moje komentarze ? Pisałam wczoraj na temat wyrywania zęba mądrości 🤦 strasznie się tego boje. Jestem na urlopie i zaczął mi dokuczać. One rosną co 3m. Dentysta rok temu powiedział mi, że mam go wyrwać jak zacznie bardzo dokuczać. No i tak się dzieje. Nie wiem jak to zrobić? Mając nerwicę jak mam wyrwać zęba ?Boje się tego Panicznie.

Monday September 23rd, 2019 12:24 PM

Hmmm ten komentarz o zębie jest opublikowany. Był jeszcze jakiś inny?

Monday September 23rd, 2019 02:09 PM

Hej,Sabi sorry za mały spam.. nie wiem czemu nie pojawiają mi się wszystkie komentarze. A przede wszystkim nie pokazywał mi się mój. Dlatego napisałam to jeszcze raz. Może mam problem z internetem. Na szczęście przestał mnie boleć.. myślałam,że będę miała zepsuty cały urlop 😳 Ale mimo tego martwię,sie. Zamiast być wesoła,że mam wolne i mogę robić co chce. Martwię się tym,że coraz gorzej jest z tym zebem jak wyrasta. Że coraz bliżej jestem tego,że będę musiała go wyrwać. Druga moim utrapieniem.. to to,że jak wchodzę do restauracji.. to stres mnie jakoś lapie i odrazu myślę o oddechu. I mam hiperwentylacje. Wiem,że to nie jest choroba.. bo jak nie myślę o tym to nie muszę często wdychać powietrza.. w nocy jakoś oddycham normalnie..Kiedyś miałam tak,że jak szłam do restauracji to.. robiło mi się nie dobrze lub jak zjadłam to myślałam,że się .. xD na szczęście to już przeszło. Kurcze kiedy to mi przejdzie. Nerwowa jestem strasznie ostanio..

Monday September 23rd, 2019 06:31 AM

Dziewczyny czy jest możliwy atak paniki w trakcie sytuacji intymnej?
Wczoraj jakiś dziwny oddech mnie złapał ni to zadyszka… taki jakby spłycony. Potem oczywiście się już nakręciłam ze to serce

Monday September 23rd, 2019 12:22 PM

Oczywiście 🙂 Nadmiar emocji działa w dwie strony 🙂

Monday September 23rd, 2019 12:25 PM

ale zawsze mnie to odstresowywało 😉 a teraz wręcz przeciwnie

Monday September 23rd, 2019 12:29 PM

Pewnie teraz kojarzysz, że “to” równa się jakiś “dziwny” oddech więc sama się nakręcasz. A przyśpieszony oddech podczas “tego” jest zupełnie normalny 😉

Monday September 23rd, 2019 01:49 PM

Przyspieszony tak ale ten był jakiś dziwny płytki taki…. albo już wymyślam 😔

Tuesday October 1st, 2019 07:33 AM

Płytki, przyśpieszony, spłycony…to zawsze związane jest z nadmiarem emocji i adrenaliny 🙂

Thursday September 26th, 2019 06:19 PM

Hej,Sabi czy zgaga taka odczuwana a gardle.. nie z całym żołądku. To normalna sprawa ? Miałam nerwowy okres. I odezwała mi się. Już ja raz miałam.. ;( przeszła. Co na to poradzisz ?

Tuesday October 1st, 2019 07:29 AM

Luśka, zasada jest wciąż ta sama. Jeśli jakiś objaw nie trwa 2 tygodnie w ciągu to się nim nie przejmujemy. Im więcej swojej uwagi skupisz na swoich zgagach, bólach i tym podobnych tym bardziej nakręcisz lęk i tym bardziej chora będziesz.

Friday September 27th, 2019 05:18 PM

Hej, Sabi giną komentarze. Bo nie ma moich. Już 3-Ci pisze.Nie ma odpowiedzi na niego ani go nie widać tu taj. Pisałam tym razem o zagadze. Czy to normalne,że ma się zgagę co jakiś czas. Takie uczucie pieczenia w Gardle mam ostatnio. Są na to jakieś sposoby ?🤗

Tuesday October 1st, 2019 07:24 AM

Luśka, nic nie ginie. Wszystkie komentarze są pod wpisami 🙂 Kliknij sobie tego ptaszka “powiadom mnie o nowych komentarzach” to będziesz mogła śledzić każdy wątek z Twoimi komentarzami.

Sunday September 29th, 2019 09:48 AM

Hej,Sabi co myślisz o Herbacie Matcha przy Nerwicy? Może pijesz ja ? Podobno uspokaja mimo,że jest pobudzająca.

Tuesday October 1st, 2019 07:23 AM

Hej, teraz piję Matchę, ale jak miałam nerwicę to nie piłam absolutnie nic co ma kofeinę. Nawet najsłabsza herbata niepotrzebnie mnie pobudzała 🙂

Wednesday October 2nd, 2019 10:24 AM

A no Sabi masz rację. Wszystko okej z komentarzami. Już wszystkie sa i wszystkie przeczytałam 😁 Dziękuję Ci jak zawsze za dobrą odpowiedź. Która mnie podnosi na duchu😊 Nerwy już trochę przeszły! Teraz zaczynam.. mimo do kitu pogody iść do przodu 😘 a stres odstawiam na bok..

Saturday October 12th, 2019 09:43 AM

Hej, Dziewczynki. Czy macie takie wrazenie,że przez nerwicę zrobiliście się takie nie miłe dla ludzi ? Że zniknęło z was dobro ? Zastanawiam się nad tym.. czy jestem dobrym człowiekiem. Cały czas krążą mi myśli.. kurde.. ty się zmieniłaś.. taka zimna jesteś.. kiedyś było inaczej. Czy macie coś takiego,że wydaje wam się,że róbcie coś na pokaz ? A nie z dobra dla drugiej osoby ? Jejku.. ta nerwica mnie wykańcza. Jak nie zdrowotnie to psychicznie.. 😁 jak przestaje myśleć o chorobach to poruszam cięższe tematy ! Związane z moim dobrem do drugiego.. z modleniem.. kiedyś to potrafiłam. Czy to o to chodzi żebym przestała o tym myśleć i samo przyjdzie ? Czy ja od nowa zacznę być Dobra.. ja wiem, że nie robię złych rzeczy.. staram się pomagać. Ale w głowie siedzi mi taki jak by “diabełek” i mi podpowiada jakieś głupie rzeczy.. że nie jestem taka sama,.że jestem właśnie zimna dla innych.. chamska.. itd.

Monday October 14th, 2019 03:47 PM

Hej, Sabi. Prosiła bym Cię o wyjaśnienie jeden sprawy. Albo was dziewczyny. Jak to jest.. że dostaje ataku paniki jak mam spać sama w domu ? W tedy mam milion myśli.. w dzień mogę sama siedzieć. Dzisiaj po takiej nocy.. czuje się jak na Kacu. Staram już nie wkręcać sobie chorób.. i pogłębiać swój stan.. bo to nie ma sensu. Pomyślałam sobie,że szkoda życia.. postawiłam cel sobie. Chce mieć fit figurę więc ćwiczę. I w pracy chce mieć wyróżnienie więc włączę z klientami. Na tym się skupiam. Ale błędne koło zaczyna się jak mam sama być w domu w nocy jak mam spać.. to w tedy przechodzę horrory.

Tuesday October 22nd, 2019 09:56 AM

Każdy z nas ma jakiś punkt zapalny…jedni w domu inni w pracy. I co wtedy należy robić? Na przekór! Jak mówi, że trzeba leżeć to skacz. Jak mówi, że samemu w domu jest strasznie to celowo zostawać samemu w domu. I nie ma się co bać, bo przecież atak paniki nic nie może zrobić. Tylko straszyć 🙂

Tuesday October 22nd, 2019 11:37 AM

SABI DZIEKI ! ALE .. Brrrrr najgorzej samemu w domu 😰 ale coś muszę z tym zrobić. Bo wiecznie mam myśli jak jestem sama,że umrę w nocy.. że jestem chora ! Masakra. OSTANIO weszłam w pracy na Onet.. a tam o Guzie Mózgu. I oczywiście co zrobiłam ? Przeczytałam artykuł.. a w nim – gdy masz Guza to zaczyna zmieniać Ci się myślenie i spostrzeganie ludzi i świata ! Już miałam mikro zawał.. ale wypędziła te myśli.. ! Mam nadzieję,że to były jakieś głupoty.. 😜

Monday October 14th, 2019 08:17 PM

Hej. Ja od sześciu lat walczę z tym dziadostwem. Bez leków. Moim największym problemem jest bycie wśród ludzi w miejscach publicznych i na otwartej przestrzeni, mam straszne zawroty głowy i poczucie zaburzenia równowagi. Cały czas wydaje mi się, że zaraz sie przewrócę (oczywiście nigdy się nie przewróciłam). Nie wiem jak sobie z tym poradzić. Muszę wychodzić z domu bo mam dzieci, ale każde wyjście to stres i lęk. Dziś byłam w sklepie i za Twoją radą cały czas powtarzałam w myślach „dasz rade”, nie uciekłam z kolejki ani nie zostawiłam koszyka na środku sklepu. Jak mogę jeszcze sobie pomóc?

Tuesday October 22nd, 2019 09:58 AM

No brawo Megi! Od czegoś trzeba zacząć! Pierwsze koty za płoty, a każdy kolejny raz będzie łatwiejszy. Napiszę o tym we wpisie, bo to dosyć szeroki temat.

Monday October 21st, 2019 11:17 AM

Mi po około 3 latach znowu wracają lęki. Pojawiały się najpierw małe, aż do momentu gdy poszłam do piekarni po chleb i była straszna kolejka. Zaczął mnie tak dopadać atak paniki, że zaraz zemdleję i że jak to będzie przy ludziach, że wyszłam roztrzęsiona ze sklepu. Od tego momentu jest coraz gorzej. Wczoraj nie mogłam zasnąć bo czułam straszny lęk chyba przed tym że rano muszę zakupy ogarnąć. masakra jakaś. dałam radę, ale szybko wpadłam do sklepu wzięłam co potrzeba, na szczęście przy kasie było pusto. Oczywiście nie czułam się dobrze. Chyba nigdy się tego nie pozbędę.

Tuesday October 22nd, 2019 10:02 AM

Monia, a czy coś się w Twoim życiu ostatnio zmieniło? Zmieniłaś pracę? Miałaś dużo stresu? Kłótnie w rodzinie?

Tuesday October 22nd, 2019 10:09 AM

Kłótnie to były kilka miesięcy temu z mojej winy bo jestem zazdrosna, ale jakoś to już opanowałam. Ostatnio co mnie stresowało to lot samolotem, którego nie lubię, u córki 12 lat pojawiły się lęki (narazie sytuacja opanowana) i obwiniam za to siebie, że to wszystko przeze mnie i dobrzy znajomi oskarżyli mnie o coś co w ogóle nie zrobiłam i strasznie się tym przejęłam bo jeszcze nikt mnie tak nie potraktował. Chyba trochę nieprzyjemnych rzeczy się skumulowało a ja ogólnie jestem panikarą i wszystko widzę w ciemnych barwach.

Tuesday October 22nd, 2019 10:37 AM

No to mamy odpowiedź. Ataki paniki same w sobie nie wracają, bo to przecież lęk przed lekiem. Jak się nie boimy to nie ma co wracać. Może akurat miałaś spokojniejszy okres i trochę się “uśpiły” a teraz jest intensywniej więc się znów aktywowały. Warto popracować nad podejściem do stresu i radzeniem sobie z różnymi problemami. Np. Jak nie przejmować się tym, że ktoś nas o coś oskarża, Jak słuchać swojego wnętrza (być może masz powody do zazdrości i nie warto ich dusić?) itd. To takie życiowe sytuacje w których warto wiedzieć jak się poruszać.

Tuesday October 22nd, 2019 11:50 AM

Sabi a powiedz mi jak mam wyrwać zęba 8-ke ?😰 Boje się.. panikuję. Poprostu mam iść siąść i wyrwać i nie myśleć co mi się stanie
Po znieczuleniu.. czy poddać się Sedacji.. żeby mi to na haju zrobili 😁 przy nerwicy się strasznie boje Dentysty. I nie tylko.. wyników badań.. i lekarzy !

Friday October 25th, 2019 07:35 AM

Uzix, Strach przed dentystą nie ma nic wspólnego z lękiem. Każdy musi leczyć zęby. Ci bez ataków paniki też 🙂 I też strasznie się boją 🙂 Znam wielu ludzi, którzy boją się zabiegu wyrywania, a nigdy nie mieli ataków paniki. Po prostu trzeba pójść i to zrobić. A sposób w jaki to zrobisz jest zależny od Ciebie – jak wolisz i która metoda sprawi, że poczujesz się bardziej komfortowo?

Monday October 28th, 2019 06:36 PM

Monika, ja miałam takie lęki, myśli i stany, że w głowie sie nie mieści, na końcu bałam sie dosłownie żyć. Myślałam, ze to nie minie nigdy. Oczywiscie miliony ćwiczeń, samozaparcia, terapia i czerpanie wiedzy z tego bloga nt nerwicy pomogly mi z tego wyjść. I wiecie co… taki z tego morał, że kluczem w wyjsciu z nerwicy jest po pierwsze metoda malych kroczkow, nawet kiedy wydaje ci sie, ze postanue 2min dłużej w kolejce niż ostatnio nie ma sensu, to uwierz mi, ze ma, to kolejny maly krok w strone zdrowia. A po drugie zaakceptowanie i olanie swpich lęków… ja na końcu sobie myślałam … “ok zemdleje to mnie pozbieraja i mam to gdzies” . I nigdy nie zemdlalam 🙂 im bardziej olewasz tym bardziej leki odpuszczają…. trudne to wszystko ale wartr poswiecenia i pracy.

Tuesday October 22nd, 2019 01:21 PM

Witam. Pamiętam ,że gdzieś czytałam na temat Pani objawów a mianowicie podudzenia psychoruchowego. Mogę się dowiedzieć jak to u Pani wyglądało. Pozdrawiam

Friday October 25th, 2019 07:32 AM

A co dokładnie masz na myśli?

Saturday October 26th, 2019 01:19 PM

Sabinko, jestem w 11 tygodniu ciąży…Od roku do tej chwili wszystko było ok a teraz zaczyna wracać… Mam jakieś głupie myśli i lęki…
Dodatkowo przez 3 tyg mam zalecenie jak najczęstszego leżenia i odpoczynku ponieważ mam małego krwiaka w macicy, który musi się wchłonąć…
Jak w takiej sytuacji pokonać swoje złe samopoczucie? Pomóż…

Monday November 4th, 2019 08:58 AM

Anipul, gratulacje!!! To będziemy rodzić w jednym czasie 😉 Leżąc ciężko jest zapanować nad swoimi myślami. Spróbuj Mindfulness natomiast miej na uwadze, że to wymaga praktyki. Mogą również pomóc kolorowanki dla dorosłych, nauka jakiegoś języka, czytanie książek (które nas interesują). Warto robić wszystko, aby jak najmniej myśleć – co sprawia, że myślisz mniej?

Monday November 4th, 2019 12:20 PM

Ojejjjj, Sabinko! Super wiadomość 🙂 Również gratuluję! :*
Lubię czytać książki i oglądać filmy… Choć ostatnio jestem bardzo często senna.. słyszałam, że w ciąży jest to normalne, tez tak masz? 🙂

Tuesday November 5th, 2019 08:41 AM

Tak, chodzę jak lunatyk i zasypiam na siedząco na kanapie. Jak dotrwam do 20:00 bez spania to jest wtedy sukces 🙂

Monday November 4th, 2019 07:36 PM

Sabinko, jeszcze jedno… Znów mam chwilami poczucie, że jest mi słabo i za chwilę zemdleje… i teraz nie wiem czy to objaw ciazy czy tej cholernej nerwicy… Bardzo ciężko jest mi to odróżnić…
Czy mimo wszystko powinnam ‘walczyc’ i mimo tego, że jest mi słabo nie poddawać się, czy lepiej uważać żeby nie zaszkodzić dziecku?

Tuesday November 5th, 2019 08:46 AM

Anipul, a nie są to przypadkiem objawy ciąży? 🙂 Bardzo ciężko to odróżnić, ale w sumie co to za różnica od czego to jest? Lepiej skupić się na tym, aby o tym nie myśleć. Bo im więcej będziesz myśleć tym więcej objawów się pojawi. Mam propozycję, abyś stworzyła listę pytań o ciąży podczas ataków paniki, a ja zrobię wpis, bo akurat jestem na czasie w tym temacie 😉

Tuesday November 5th, 2019 10:02 AM

Ok. Super 🙂 Ech… właśnie tak to jest.. osoba, która nie doświadczyła ataków paniki nawet nie pomyślałaby pewnie o m.in. nerwicy, tylko automatycznie stwierdziłaby, że ma burze hormonów itp objawy związane z ciążą. A nerwicowiec od razu drąży…
Sabinko, dziekuje, że jesteś 😍

Tuesday November 5th, 2019 03:53 PM

Dokładnie tak! Trzeba się nauczyć przestać drążyć i przypisywać wszystko do ataków paniki 🙂

Tuesday November 5th, 2019 03:06 PM

Hejka . Dawno mnie tu nie było 😁 Sabinko gratulacje !! I powodzenia 😉 u mnie jako tako aczkolwiek męczą mnie te napięcia przed okresem w trakcie i przy jajeczkowaniu . Czy to możliwe żeby ona była jakoś zgrana z cyklem ? Normalnie są dni kiedy czuje ze to już jakieś takie „organiczne” napięcie a nie psychiczne . I taka deprecha w te dni . Buziaki ! Ale się cieszę z Twojego stanu 😘

Tuesday November 5th, 2019 03:56 PM

Dziękuję 🙂 Co prawda jak narazie to nic miłego, bo nic nie mogę robić i ciągle mi niedobrze, ale podobno drugi trymestr jest lepszy. Odliczam 🙂 Niektóre kobiety po prostu ciężej przechodzą PMS. Może Twoje objawy to super mocny PMS? Czytałaś kiedyś o tym? Ja mam bardzo ciężkie PMS i w tych dniach podwajam dawkę ruchu, piję litrami zioła i odkładam wszelkie decyzje na za kilka dni 🙂